BMW X5 xDrive25d: да отхвърлим предразсъдъците

Общи 25 април 2014 | Speed-Press.com A- A+ 10740 посещения | без коментари

Много странно – когато спомена, че съм карал BMW X5 с четирицилиндров дизелов двигател, почти всички реагират много скептично. Но нека се върнем 10-12 години назад: когато през 2002 година бе представен първият дизелов двигател за Х5, 3-литровият дизел развиваше мощност 184 к.с. и въртящ момент 410 Нм. Ускоряваше до 100 км/ч за 10,1 секунди и достигаше максимална скорост 200 км/ч. А всички журналисти се прехласваха по изключителната динамика и пъргавина, дори си спомням сравнения със самолет, ракета и т.н. Малко по-късно, при фейслифта от 2003 година, мощността на двигателя бе увеличена до 218 к.с., а въртящият момент до 500 Нм, ускорението до 100 км/ч отнемаше 8,3 секунди, максималната скорост бе 210 км/ч. Тогава коментарите бяха още по-възторжени – сравняваха динамиката на Х5 с тази на спортен автомобил. А сега се мръщят на X5 xDrive25d. Явно BMW много ни разглези с брутално мощните редови дизелови „шестаци”. Всъщност мощността и тягата на 4-цилиндровия 2-литров агрегат с две турбини е предостатъчна за всекидневието, дори и с пълен товар и по планински пътища няма да изпитвате недостиг на мощност. Максималният въртящ момент от 450 Нм е на разположение още от 1500 об/мин, агрегатът разгръща мощността си много равномерно и се развърта с лекота до близо 5000 об/мин - работи в ненадмината хармония с фамозната 8-степенна автоматична трансмисия. Дори и звукът е приятен – да, не може да се сравнява с „шестака”, но шумо- и виброизолацията е толкова добра, че поне в интериора е трудно за познаете броя на работещите цилиндри.Но най-голямата изненада дойде от разхода на гориво – очаквах да е нисък, но пестеливостта на xDrive25d надмина и най-големите ми очаквания. По маршрута София-Банско, без изобщо да се старая да шофирам икономично, разходът бе 6,2 л/100 км – забележително постижение за 2,1-тонен SUV с двойно задвижване. Като преди началото на изкачването на Предела на дисплея бяха изписани фантастичните 5,4 л/100 км. На връщане карах по-агресивно, взех разстоянието за 1 час и 50 минути – и бях „наказан” с разход 6,7 л/100 км. Да, едва ли разходът на гориво е най-важният аргумент при покупката на голям премиум SUV. Но в случая напълно безплатно получавате и чиста екологична съвест. Безценно. ИзводДа си призная, не вярвах, че е възможно голям дизелов SUV да може дори да се доближи до границата от 7 л/100 км при моя стил на шофиране извън града. Новото BMW X5 xDrive25d обаче слезе дори под тази стойност. И то без (почти) никакви компромиси по отношение на динамиката. Май е време да преосмислим предразсъдъците си по отношение на „малките” мотори в големите коли.Технически данни4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно • четири клапана на цилиндър • работен обем 1995 куб.см • мощност 160 кВт (218 к.с.) при 4400 об/мин • макс.въртящ момент 450 Нм при 1500-2500 об/мин • двойно задвижване • 8-степенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4886/1938/1762 мм • собствено тегло 2115 кг • резервоар 75 л • 0–100 км/ч за 8,2 сек • максимална скорост 220 км/ч • разход EU-Mix 5,9 л дизел/100 км • CO2 154 г/кмЦена: от 110 600 лева Това ни харесваГолям, комфортен и тежък SUV с двойно задвижване гори малко над 6 литра извънградско – доскоро това звучеше като научна фантастика. Това ни липсваUSB-интерфейс. Меко казано, странно е в автомобил от този ценови клас да се доплаща за такава дреболия. Това ни изненадваНеочаквано приятната акустика на 4-цилиндровия дизел. Вибрациите му са почти недоловими. В другите модели на BMW този мотор звучи по-грубо.
Тест ИКЕАОценка: 650 до 1870 литра вместимост на багажника звучи прекрасно. BMW X5 събра всички тестови кашони в IKEA с лекота - и дори остана още доста свободно място. При определена подредба кашоните дори не затрудняваха особено видимостта на водача.

 
Ключови думи:   bmw
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте